TFS - Canada's International School

2023-2028 Strategic Plan | Projet d'établissement 2023-2028

Issue link: https://publications.tfs.ca/i/1512277

Contents of this Issue

Navigation

Page 23 of 35

To thrive in an environment of accelerated change, TFS citizens are reflective problem solvers and creative inventors. STEAM subjects (science, technology, engineering, the arts and math) form an interwoven approach to teaching and learning about various concepts, following inquiry- and problem-based methods. Students participate in hands-on learning experiences and engage with big ideas through a TFS network of STEAM industry experts. As a result, interdisciplinary concepts and skills from across all of these subject areas are applied to real-world challenges with the aim of solving problems for the be&erment of humankind and our planet. Pour s'épanouir dans un environnement en rapide mutation, les citoyens de TFS font preuve d'ingéniosité dans la résolution des problèmes auxquels ils sont confrontés, de créativité dans les solutions qu'ils inventent. Les STIAM (les sciences, la technologie, l'ingénierie, les arts et les mathématiques) forment un ensemble symplectique en matière d'enseignement et d'apprentissage d'une variété de concepts selon une méthodologie fondée sur la recherche et la résolution de problèmes. Les élèves participent à des expériences d'apprentissage pratiques et s'engagent dans le débat d'idées grâce au réseau d'experts STEAM de TFS. En conséquence, les concepts interdisciplinaires de chacun de ces domaines sont appliqués à des leçons du monde réel dans le but de résoudre des problématiques visant au progrès de l'humanité et au mieux-être de notre planète.

Articles in this issue

view archives of TFS - Canada's International School - 2023-2028 Strategic Plan | Projet d'établissement 2023-2028