TFS - Canada's International School

2023-2028 Strategic Plan | Projet d'établissement 2023-2028

Issue link: https://publications.tfs.ca/i/1512277

Contents of this Issue

Navigation

Page 8 of 35

What is thriving at TFS? To thrive at TFS, each person must feel valued as an individual, a member of our school community and a citizen of the world. So what would it take to ensure all of our students thrive? We've developed a multifaceted approach, inspired by the work of Laurie A. Schreiner, an American university professor renowned for her research into student well- being and thriving. Specifically, she has identified three factors that are instrumental in determining that a student thrives: academic, intrapersonal and interpersonal engagement. We have adapted her model to the TFS framework, to our identity and values, to make it truly our own. Qu'est-ce s'épanouir à TFS? S'épanouir à TFS, c'est pouvoir se considérer comme un individu, un membre de notre communauté scolaire et un citoyen de notre école et du monde. Quelle recePe appliquer pour que nos élèves s'épanouissent ? Nous avons développé une approche multifacePe, inspirée du travail de Laurie A. Schreiner, une professeur d'université américaine dont les recherches en matière de bien-être et d'épanouissement des étudiants universitaires sont reconnues. Elle a notamment relevé trois facteurs qui contribuent à l'épanouissement d'un élève : les facteurs académique, intrapersonnel, et interpersonnel. Ce modèle, nous l'avons adapté à notre cadre pédagogique, notre identité, et nos valeurs ; ce qui le rend résolument unique.

Articles in this issue

view archives of TFS - Canada's International School - 2023-2028 Strategic Plan | Projet d'établissement 2023-2028