TFS - Canada's International School

Engagement - Strategic Plan for TFS

Issue link: https://publications.tfs.ca/i/755832

Contents of this Issue

Navigation

Page 31 of 35

30 n Pursue the mastery of French, English and other languages so that students can gain different cultural viewpoints. n Promote a universal and planetary outlook, including the development of a clear environmental conscience. n Encourage a profound understanding of Canada, francophone countries and the world at large. n Organize trips and exchange programs with a range of schools abroad to allow students to acquire first-hand international experience. n Progressively incorporate UNESCO's global citizenship education to raise awareness of issues such as migrations, security, international governance, natural resources and globalization. n Celebrate difference of all kinds and foster key intercultural competencies. n Poursuivre la maîtrise du français, de l'anglais et d'autres langues afin que les élèves puissent acquérir des points de vue culturels différents. n Promouvoir une vision à la fois universelle et planétaire, dont une véritable conscience environnementale. n Encourager une compréhension profonde du Canada, des pays francophones et du monde en général. n Organiser des voyages et des programmes d'échange avec des écoles à l'étranger pour offrir aux élèves des expériences internationales concrètes et directes. n Introduire progressivement l'éducation à la citoyenneté mondiale de l'UNESCO pour sensibiliser les jeunes aux questions telles que les migrations, la sécurité, la gouvernance internationale, les ressources naturelles et la mondialisation. n Valoriser toutes les différences et développer des compétences interculturelles. Living international perspective Acquisition d'une perspective internationale

Articles in this issue

view archives of TFS - Canada's International School - Engagement - Strategic Plan for TFS